* »

vrijdag 1 augustus 2008

Poncho's

Meestal ben ik wel goed voorbereid op een feestje: warme kleren, extra paar schoenen, poncho's, slippers, extra legging etc. Want je weet het maar nooit met dat weer in Nederland. Maar op een of andere manier geloofde ik niks meer van de weerberichten. Op elk festival waar ik ben geweest en waar slecht weer werd voorspeld, viel het uiteindelijk altijd erg mee. Heb nog nooit in mijn leven een poncho aan hoeven trekken eigenlijk. Behalve dan op Blauer See maar daar weet je tenminste zeker dat het gaat regenen. Op Rockit was al vier jaar klote weer voorspeld en vier jaar scheen het zonnetje zoals die nog nooit geschenen had.

Ik ging dus met het bloed hete weer alleen op mijn slippers en met mijn zonnebril op mijn hoofd naar Rockit. Lekker gedanst bij Alexander Kowalski, toen de eerste miezerige druppels uit de hemel begonnen te vallen. Niks van aantrekken, gewoon die handjes de lucht in, stug je zonnebril ophouden en gaan! Bij Secret Cinema bleef het toch hardnekkig regenen en besloten we even naar de wc te gaan. Maar goed ook want daar was ook de Static tent. Tegen die tijd begon het me toch te plenzen...Ik dacht, net als velen met mij, ik ga even schuilen. Dat 'even' duurde zo'n 1,5 uur!! Toen het eindelijk een beetje droog werd was het terrein verandert in een modderpoeltje en mijn voetjes werden met de minuut viezer.

Ook de organisatie van Rockit was volgens mij niet helemaal voorbereid op het weer, positivisme alom haha. In ieder geval was het voor mij leuk geweest. Zonder droge kleren en zonder poncho is het toch wel heel nat!

FCA schreef nog een fijn persbericht na afloop van het feest, ook naar aanleiding van al het geklaag van de bezoekers, geen goed woord was er over voor deze organisatie. FCA is een van de weinige organisaties die de moeite neemt om hier op te reageren. Super coulant, welke organisatie doet dat nou?

Conclusie van dit verhaal? (Don't) trust your instincts!

1 reacties:

dutchie zei

haha! Ik ga morgen naar welcome to the future en zit al dagen te tobben over wat ik aan moet en wat ik moet meenemen voor slecht weer...mmm. Ze zeggen slecht weer, dus dan wordt het goed weer?