* »

woensdag 4 maart 2009

Heimwee naar Londen...

In deze blog ging het al vaker over Berlijn, geweldige stad, maar eigenlijk was het niet mijn eerste liefde..Nee mijn eerste liefde was Londen. Ik ben er 2 keer geweest en 2 keer ben ik verliefd geworden op de Engelsen, Camden, de pints, de beleefdheid, de rode dubbeldekkers, Look right!, Harrods, the Fridge en niet te vergeten: de Topshop! Jammergenoeg werd de verloving snel verbroken toen er onenigheid ontstond over mijn lege portemonnee. Zo'n dure vriend kon ik me helemaal niet veroorloven!

Nu veroorzaakt de kredietcrisis veel ellende, maar op 1 vlak veroorzaakt het in mij een storm van gevoelens..De pond stond bijna 1 op 1 met de euro!! En toen ik voor 30 euro een vliegticket kon boeken naar Londen was de keuze snel gemaakt. Met kloppend hart stapten de vier vriendinnen in het vliegtuig, London here we come!!!
Drie volle dagen Londen, wat was het weer gezellig & geslaagd. Hier even een snel verslagje door de dagen heen..

Donderdag
Na een onrustige, zeer stressverhogende vlucht met Ryanair kwamen we aan in Londen. De bus gepakt naar het centrum en naar het luxe hotel Holiday Inn gegaan. Wat een verwennerij dit hotel!! Nog even de pub in geweest in Soho. Er speelde een bandje en de pints smaakte heerlijk!!

Vrijdag: SHOPPEN!!!!
De drukte getrotseerd en even een uurtje in de Tophop gedoken veel leuke kleding en hebbedingetjes gekocht.

Om bij te komen weer de pub ingedoken, dit keer vlakbij Harrods in een van de zijstraatjes. Me like pubs! s'avonds naar Kings Cross geweest, aangezien vriendin S. daar alweer 9 jaar geleden een jaar heeft gewoond. Hier lekker bij een knus pizzariaatje gegeten en ja ja je raadt het al, de pub in. Lekker cocktails gedronken en ons slap gelachen met die leipe Engelsen, echt wat een malloten! Daarna was het plan om naar de Ministry of Sound te gaan, maar we hadden geen zin in een grote club en we zijn dan ook naar de Scala geweest, een soort van Paradiso. Helaas draaide ze daar Dub Step, en ik kan je vertellen dat je daar goed chaotisch van wordt. Samen met alle Engelse freaks (te van het pad, te dronken of gewoon te leip!!) in een chaotisch verwarrend gebouw, pffffffffffff!! Wel weer een zeer goed foute avond gehad met heel veel slap gelul en gelach!

Zaterdag
Heerlijk uitgeslapen en een goede English breakfast gegeten rond het middaguur. Daarna op naar Camden, me like!
Weer goed geshopt (de Cyberdog winkel is verhuisd en is nu nog vetter!!) en daarna bijkomen in de pub. Er zou een voetbalwedstrijd gespeeld worden de volgende dag, dus de pub was goed gevuld met dikke, kale Englisch lads, waar we uiteraard mee op de foto moesten.

Ook de English sluts nog even op de foto gezet Ik heb me echt kapotgelachen..Wat bezielt ze toch om op enorme hakken zonder jas met 2 graden door de stad te paraderen?
Nog heerlijk gegeten in een restaurantje in Camden (weet de naam helaas niet meer..), toen naar bed, want we waren aardig kapot!

Zondag
Bietje op tijd op, want vandaag is het tijd voor de leukste markten in Londen: Spitalfields en Bricklane. Eerst nog even heerlijk geluncht in Smith of Smithfields, een supergebouw met beneden ontbijt, daarboven lunchen, daarboven 2 restaurants en een cocktailbar. Spitalfields is een leuke markt met kraampjes van jonge kunstenaars die leuke en betaalbare dingen maken: sieraden, tasjes, broches, schilderijtjes, jurkjes van alles. Bricklane is een superleuke straat met aparte winkels, leuke pubs (de Chillbar! the Vibebar!!), een markt en veel muziek op straat en veel gezelligheid buiten en binnen. Uiteraard af te sluiten met de beroemde curries van deze buurt.Vannacht om half vier opstaan was wat minder. As usual weer te weinig cultureel gedaan, geen enkel museum, niks Big Ben maar wel veel pints en gezelligheid! En nu is het alweer voorbij, ik heb heimwee :-(

Nog wat leuke kiekjes:

Hier de rest van de foto's.

2 reacties:

Anoniem zei

Ik heb nog steeds een kater...niet van de pints maar van verdriet..Ik wil terug
(en eigenlijk*SNIFF*forever)

Anoniem zei

Hey, hartstikke leuke site.
Ik vind London ook zo'n geweldige wereldstad en keer op keer als ik weer terug kom in Nederland dan heb ik zo'n ontzettende heimwee naar deze geweldige wereldstad.