* »

maandag 15 februari 2010

Fake Street Hats

Een van mijn laatste keren Lowlands was in 2004. Dit keer met alle meiden, vet gezellig. Ik kan me nog goed herinneren dat we uitkeken naar het optreden van The Streets. We hadden ze al eerder in de Melkweg gezien. Dat was een vet optreden toen...op Lowlands kregen we allemaal bij aanvang gratis een Streets hoedje uitgedeeld. Mike Skinner kwam op en was zo zat als een tientje..Hij bakte er werkelijk niks van! Wat een kutoptreden zeg. En hij zat maar te zaniken over die petjes...Nu lees ik in het Festivalgevoel het volgende:

Mike Skinner - The Streets
"In 2004 leidde ik het clichéleven van een rockster. Nooit nuchter en een spoor van ravage achterlatend. Zo kwamen we uiteindelijk op Lowlands 2004, waar ik moest spelen in de Bravotent. Daar hing ik al een tijdje rond, samen met een fles brandy. Ik was ladderzat. Mijn tourmanager heeft me op het moment dat mijn optreden al had moeten beginnen ergens vandaan getrokken en het podium opgeduwd. Ik kwam op, heeft die halve tent witte hoedjes op met The Streets erop. Ik had die hele hoedjes nog nooit gezien, dus ik dacht: dat is godverdomme toch wel lef hebben om hier een beetje met illegale merchandising voor mijn neus te gaan staan. Ik heb dus het publiek verrot gescholden, het hele optreden door, tot die hoedjes afgingen. Steeds meer mensen deden ze af en gooiden ze op de grond. Later bleek dat mijn platenmaatschappij deze petjes had uitgedeeld ter promotie van mijn album. Ik kon wel door de grond zakken man....Dat optreden was een breekpunt voor mij. Ik was altijd naar de klote in die tijd. Op dat moment heel grappig, maar dat is het altijd als je lam bent. Zo erg is het nooit meer geworden. Sindsdien ben ik oké. Ik ga nog wel naar feesten, maar niet meer elke dag. Ik voel me gezond. Mijn optredens lijden er zeker niet meer onder. Ik heb over het hele incident op Lowlands een nummer gemaakt, 'Fake Street Hats' op mijn album The Hardest Way To Make An Easy Living." Mooi verhaal :-) Ik heb lekker mijn hoedje opgehouden toen!

Het is trouwens wel vaag want Mike Skinner twittert niet meer sinds oktober 2009, hij houdt zijn blog ook niet meer bij..Mike Skinner where are you? We miss you!!

0 reacties: