* »

donderdag 1 mei 2008

Me like koninginnedag

Ja, ja het is weer voorbij...het gezelligste feestje van het jaar: Koninginnedag! Dit jaar was het weer moeilijk kiezen. Gaan we naar het bijzondere feestje Circoloco op Strand West of alle feestjes afstruinen in de stad? Circoloco had een waanzinnige line-up. Heel DC10, de beruchte afterclub op Ibiza was leeg getrokken en de oortjes zouden muzikaal verwend worden met de crème de la crème van Ibiza: Luciano, Tania Vulcano, Magda en ook de Nederlandse dj's mochten er zijn: 2000 and one, Warren Fellow, Shindoe and many more..Vooral bijzonder omdat dj's als Tania Volcano eigenlijk alleen maar op het partyeiland draaien en zelden hun stekkie verlaten.

Alleen bleef het tegen al mijn oranje gevoel druisen: tijdens het leukste gratis feestgedruis, naar een betaald feest in een uithoek van Amsterdam: strand West. De keuze was snel gemaakt, we gaan gewoon door Amsterdam struinen. Toch bleef ik twijfelen. Ik deed mee aan twee prijsvragen om kaartjes te winnen. Voor link2party was de opdracht: beschrijf wat DC10 voor jou betekent.

Dit was mijn antwoord: "Maandagochtend. Die rare tent op Ibiza. Roze muren. Bloedmooie dames op de dj boot. Veel gegil. Gejoel. 8 euro voor een colaatje. Als je binnenkomt zie je niets zo donker is het. Als je je een weg baant door de mensen heen en je gaat naar de volgende ruimte buiten....ineens daglicht. Vliegtuigen die over komen. De wind die waait. Iritante Italianen..Tania Vulcano, Luciano... Vette tunes, je weet niet wat je meemaakt..Laat je meeslepen in deze gekte....Loco to the max!! En dat terwijl je vrienden in Nederland de computer opstarten, koffie leuten, het weekend doornemen en treurig naar buiten staren, want het regent weer eens in NL....gheheheee."

De andere was een prijsvraag van Metronieuws: heeft dj Luciano een vriendin? Hint: check zijn myspace. Ik heb dit gestuurd: "De vriendin van Luciano ben ik natuurlijk, ik ben dol op luigisnorren! Nee aan zijn snorrenfoto op myspace te zien is hij homo! Sorry ik heb de hele myspace pagina bestudeerd maar ik kan het echt niet vinden....maar ik wil wel heeeeeeeeel graag naar Circoloco!!! Ah toe ah toe!"

Dit is Luciano met zijn lekkere snor!En ik heb kaartjes gewonnen! Geen idee met welke prijsvraag, maar bedankt wie dan ook!

De avond ervoor even een dansje maken op het Amstelveld bij Rekorder. Vriendin P. en ik vierde om 6 uur al de verjaardag van de koningin met een overheerlijk flesje Prosssssseco. Om 21.00 stonden we klaar om Rauwkost te horen, (Jasper, een van het duo is een bekende van ons, go, go Jasper)...had hij al gedraaid :-( Het mocht de pret niet drukken want we hadden nog een fles Prosecco. Even langs bij vriend J. alwaar het nog gezellig werd. Door naar de twstd, waar het megadruk was, maar waar het kleine boompje voor de stage een uitmuntend herkenningspunt was. Om half twee moe maar voldaan naar bed.

De volgende dag was ik weer vroeg en redelijk brak wakker, want ik heb altijd last van oranjekriebels..Vriendje en ik waren gelukkig heel slim om onze fiets bij de Europarking te zetten, zodat we aan het einde van de middag lekker naar het onbereikbare Strand West te kunnen fietsen. De ochtend begon met rustig inkomen bij de twstd. Tegen een uurtje of half twee brak de zon door en iedereen ging juichen. Geweldig! Alles ziet er toch een stukje vrolijker uit als de zon schijnt. Dan door de Utrechtsestraat naar vriend J. om nog meer gezelligheid op sleeptouw te nemen. Daarna over de grachten naar nog een super meetingpoint: de singel, waar nog meer vriendjes en vriendinnetjes en baby Fender (zijn eerste Koninginnedag!) in het zonnetje stonden te genieten. Daarna naar de Prinsengracht om voor de bibliotheek een dansje te maken. Vervolgens door naar de Europarking waar een feestje van GZG aan de gang was. Nog meer vriendjes en vriendinnetjes!!

Toen op de fiets gesprongen om de laatste drie uur van Circoloco mee te pakken. Heerlijk om te fietsen als je al een hele avondvierdaagse achter de rug hebt. Daar aangekomen was er gewoon een heel festival uit de grond gestampt. Zelfs de bekende windblowers van DC10 stonden op het terrein, alsof het niet hard genoeg waaide! Nog een uurtje snorremans Luciano aangehoord en toen kwam het hoor.. Koningin van Ibiza: dame Tania Vulcano. Op Ibiza heb ik meerdere keren getracht haar set te horen, maar dat is erg lastig omdat de meeste feesten zo'n 12 uur duren en je dus vaak net niet de dj's hoort die je wilt horen. Zelfs op haar eigen verjaardagsfeestje in DC10 hebben we uren gewacht tot ze een plaatje opzette. Ze stond in de djboot, maar draaien ho maar. Tania stond gezellig haar verjaardag te vieren, te kletsen, te drinken, te lullen maar niet te draaien..

Maar gisteren, man man wat een set! Alleen maar vette platen..de een na de ander, waar haalt ze ze vandaan?? Het was in de stad echt ubergezellig, maar de muziek was overal matigjes. Tania maakte daarentegen alles goed. Iedereen ging helemaal uit zijn dak. Zelfs de beruchte Ibiza sitdown werd gedaan: iedereen op zijn/haar hurken op de grond en dan bij de climax allemaal de lucht in. Afgezaagd, maar het verhoogde de feestvreugde tot aan de hemel. Moe maar zeer voldaan gingen we om 21.00 naar huis fietsen. Normaal gesproken moet je nog zo'n 10 km lopen naar huis en nu heerlijk fietsen. Wat een genot. Mijn amateurfimpje hier..Een professioneler en zeer vet filmpje hier. Ongeveer mijn koninginnedagroute!

Al met al een zeer fijne koninginnedag met de beste combi ever: gezelligheid en vette tunes. En waar ik ook altijd naar uitkijk: de day after...heerlijk de hele dag bankhangen en at5 kijken, die zoals altijd de hele stad door zijn gegaan met reporters en de meest leuke filmpjes hebben gemaakt en daarnaast zijn er debiele optredens ("Doe mij een toppertje") op de at5-boot. Al met al dus een driedaags oranjefeestje zoals je nergens anders ter wereld meemaakt, denk ik. Ik heb nu alweer zin in volgend jaar!

4 reacties:

Anoniem zei

Leukleukleuk!

Balen dat ik de nacht na Q-day stand-by stond, dus ik moest me voorbeeldig misdragen...

Ik wil trouwens niet opscheppen hoor... Maar mijn snor is veel mooier dan die van Luciano hihi

Dikke kus!

Anoniem zei

Woehoe...Fender is nu een beetje hyper!(maar vond het reuze gezellig) en ik ga volgend jaar zeker weer mee feesten en Fender blijft lekker bij opa en oma.
toedel oe.

Anoniem zei

Klinkt als een superfijne Koninginnedag. Wij waren dicht bij huis gebleven met z'n drietjes. Ik moest ook foto's maken voor m'n website en flyeren ..dus was ook een soort van werkdag voor me..Ben best jaloers op je verhalen, hoor...Zou zo weer es een "echte" Koninginnedag willen meemaken...En inderdaad (Suzan) kun je je kids dan maar beter laten logeren....

dutchie zei

LEUK!! Me like koninginnedag toooo!! :), nee me LOVE!