* »

maandag 28 april 2008

Een ander waarheid

...over drugs

Ik heb al eerder gezegd dat niet alles wat je op internet leest ook de waarheid is. Zo ben ik bijvoorbeeld op een website over drugs gestuit waar heel veel onzin over drugs wordt geschreven, puur gericht op bangmakerij. Over bangmakerij gesproken, mijn medepeers van unity hebben mij op het hart gedrukt om hier geen blogje over te schrijven, maar ik kan het niet laten. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om deze onzin niet aan de kaak te stellen. Laat ik het erop houden dat de makers van deze website een beetje enge mensen zijn die in aliens geloven. Hier een aantal beweringen over drugs waar mijn voorlichtershart van breekt.

"Als je drugs gebruikt, dan blijven de drugs jarenlang in je lichaam zitten. Ze worden opgeslagen in het vet. Eerst komen de drugs in je bloed. Om je aderen ligt allemaal vet. Dat vet werkt op de drugs als een magneet. Dus de drugs komen in je vet te zitten. Dat is een groot probleem. Als je veel beweegt heb je energie nodig. Die energie komt uit het vet. Als je dus gaat voetballen, skateboarden of dansen, gaat je lichaam vet verbranden. In dat vet zitten nog resten van de drugs. Deze resten komen dan weer in je bloed. Je krijgt dan weer een beetje het gevoel dat je had toen je drugs gebruikte."

Als drugs zo slecht zijn, waarom worden ze dan verkocht?
"Door hebzucht. Drugs leveren de mensen die ze verkopen vele miljarden euro's op en sommige mensen geven nu eenmaal meer om zichzelf dan om anderen."

"Stel je eens voor, ik geef jou een banaan. Je vergeet de banaan helemaal. Na zes weken kom je terug, doet de keukendeur open en… wow. Het stinkt verschrikkelijk. Zes lange, warme zomerweken heeft die banaan liggen rotten. Je wordt een beetje dapper want je wil je moeder er niet mee lastig vallen. Je pakt de banaan tussen duim en wijsvinger, veegt er wat maden en schimmel vanaf, pelt hem en… je neemt een grote hap. Wat gebeurt er dan? Na vijf minuten wordt je een beetje zo van tralalala. :respect: Je wordt een beetje zweverig en draaierig. Je bent dronken. Dan krijg je buikpijn en wordt je ziek. Weer vijf minuten later moet je moeder het ziekenhuis bellen om je maag leeg te laten pompen. Je hebt een alcoholvergiftiging."

Zijn drugs duur? "Ja. Behalve het feit dat je er dood aan kunt gaan, zijn er mensen die meer dan 250.000 euro hebben uitgegeven aan drugs. Bedenk eens hoeveel leuke dingen je daarmee had kunnen doen?"

Wat is de slechtste drug? "Een drug die LSD heet. LSD gooit je herinneringen helemaal door de war. Het is erg moeilijk om daarvan te herstellen en iemand kan daar heel erg lang last van hebben. In XTC zitten stoffen die op LSD lijken. Sommige soorten XTC zijn heel gevaarlijk."

3 reacties:

Anoniem zei

Nou, na het lezen van die website (found 'm) krijg ik spontaan zin in een pilletje... ;-)

osc. zei

scientology. die site was een brouwsel van narconon en dat is een scientology outfit.

zie: http://www.narconon.nl/

Anoniem zei

lsd is het beste wat me ooit overkomen is. Het is een drug die je leven kan laten openbloeien, het is de beste van alle drugs. Eigenlijk is het gewoon een wondermiddel ipv een drug. Wat een disinformatie!