* »

zondag 9 november 2008

Zaterdagavond



Vorige week had ik eindelijk eens de vier vriendinnen bij elkaar. Lekker eten bij vriendin S. in de keuken. Sinds zij een baby heeft, vriendin C. een enorm drukke baan heeft en eigenlijk sinds we gewoon ouder worden, is het lastig om ons op zaterdagavond bij elkaar te krijgen. Maar we gingen ervoor: ouderwets eten, lekker aan de Prrrosecco en daarna hop hop hop naar OWAP. In de keuken vlogen de beledigingen (we zijn net mannen echt) en de flauwe grappen je om de oren. Veel lachen, veel gezelligheid. En daarna dus op naar de Powerzone. Na in de rij te hebben gestaan om naar binnen te komen (zucht), in de rij om je jas op te hangen (zucht), in de rij staan voor muntjes (zucht), in de rij voor de bar (zucht), stonden we daar dan op dansvloer, tussen allerlei enthousiaste mensen, gezellige smilies en "I'm the one and only dominator!"

Het publiek was wel wat ouder, maar toch voelden we ons een beetje oud, we hebben dit gehad. Dan maar een sigaretje roken. Buiten wel te verstaan (zucht). Gelukkig was het buiten gezelliger dan binnen. Samen in hetzelfde schuitje verbroedert! Ook al was het wat frisjes, het was wel gezellig. Uitgaan zonder roken is als boerenkool zonder worst, las ik laatst ergens, en dat klopt als een bus. Naast mij zat een meisje te zuchten. Ik zei " soms is het best vermoeiend he, uitgaan". En ze gaf me volmondig gelijk. Zucht.

Om half vijf stelde ik voorzichtig voor om er een eind aan te breien, en ook hier kreeg ik een volmondig JA. Het lag niet aan het feest, het lag niet aan de muziek, het lag niet aan de sfeer.....maar het lag aan ons. We worden oud en het verlangen naar knusheid, huiselijkheid is soms groter dan de drang om uit te gaan.

Hoe dan ook, deze zaterdag hebben vriend K. bij vriendin S en vriend R. rummikupt. Toastjes, drank, musica, vier stoelen en een keukentafel. We schoven gezellig aan rond 21.00. Om 00.00 waren de flessen bubbels soldaat gemaakt en om half drie rolden we thuis samen in bed. Heerlijke zaterdagavond wat mij betreft!

3 reacties:

Anoniem zei

ja ik heb me kapot gelachen in de keuken via het balkon en boven op zolder..rummikub is goed u bent snel weer beter..ben wel een beetje gaar hoor.

Anoniem zei

susan en Loes ..jullie worden echt oud!..maar tis wel waar..Leuk dat jullie er gisteren waren ! Kus Sandra

jojoco zei

Haha Loeszie, je wordt ouder zussie...

Nog even en je gaat ook stoofpeertjes schillen ;)