* »

maandag 26 januari 2009

De gezellig Anita

Jaaaaaaaaa ik heb mijn thuis zitten op zaterdagavond impasse doorbroken en ben afgelopen zaterdag eindelijk weer eens ouderwets uitgeweest. Dit keer geen housetuuntjes voor Loesz, maar ouderwets biertjes drinken in de kroeg en na afloop nog even een dansje machen!

De avond begon bij vriendin C. die een overheerlijke kaasfondue had gemaakt. Met een enigszins volle buik richting de Nieuwe Anita gefietst. Ik kende die hele tent niet maar het was vlakbij mijn huis dus dat is altijd fijn. Aangezien Anita nogal ordi klinkt (ik kreeg gelijk visioenen van Sjonnie en Anita op de Cita) ben ik even gaan googlen. Daar las ik tot mijn opluchting dat ze retrobehang aan de muur hebben en fijne bankstellen. En dat is mooi want na het kaasfonduen was het hard nodig om nog even te kunnen uitbuiken! De Nieuwe Anita is een gekraakt pand op de Frederik Hendrikstraat 111. Van buiten af lijkt het alleen maar een gezellig cafe/huiskamer waar ze biertjes uit de koelkast serveren, maar als je je door alle kunstzinnige mensen (veel mannen met baarden) wringt kom je in een ruimte met nog een bar, een rookhoek (houtje touwtje oplossing voor het rookverbod :-) ) en een heuse dansvloer beneden. En druk dat het was! Ik wist niet wat ik zag..De nieuwe Anita maakt geen reclame maar veel avonden zijn tegenwoordig uitverkocht en moeten ze mensen aan de deur zelf nee verkopen. Ik voelde me dan ook alsof ik in een gezellige kroeg in Oost Berlijn zat, wat een leuk geheimpje in Amsterdam!

Het was zo'n avond dat er vanuit allerlei hoeken en gaten vrienden zich bij ons aansloten om ook een biertje te drinken op de zaterdagavond. Jammergenoeg ging de gezellige Anita om een uurtje of 2 dicht en bij het naar buitengaan werd ons op het hart gedrukt dat we stil moesten zijn en geen overlast moesten veroorzaken in verband met de buren. Logisch ook.

Daarna nog even naar Pacific Park geweest om een dansje te maken. Ook deze tent ging al veel te vroeg dicht, ik geloof dat ze om half drie al riepen "laatse ronde!". Maar de avond was precies goed: ik ben weer op de hoogte van alle roddels, verbroken relaties, free hugs op de dam en andere wetenswaardigheden van mijn vrienden, ik was keurig om half vier thuis, ik had geen kater en stonk merkwaardig genoeg wel naar rook. Kortom: het was een ouderwets gezellige avond!!

Volgende week weer een spetterende zaterdagavond: een verjaardagsfeest bij vriendin J. Dat belooft weer veel goeds voor het weekend! Tot dan!

3 reacties:

Anoniem zei

onze stamkroeg en dansbar van het jaar. (Yeah!!)

greetz suUs

dutchie zei

ohhhhh jaa zeg, dat ziet er zo gezellig -en bedenk maar wat nog meer- uit. LEUKK!

Ik houd echt van zulk soort "onbekende" juweeltjes! Schrijf mij maar in!

Wanneer was nou je verjaardag, want die datum in je mailtje kwam niet overheen met een weekend dag..snapte het niet helemaal :P

Anoniem zei

echt leuk jullie verhalen ik lees het nu al zo 1 jaar door
en dat gevoel is zo perfect

jullie beschrijven maar gedachtes precies goed :)

www.centraaloost.nl