* »

vrijdag 2 januari 2009

Tijd voor lijstjes

Het jaar 2008 is weer voorbij. Partytechnisch een mager jaar, niet alleen waren er voor mij weinig feesten die als 'geweldig' werden weggeschreven op partyflock, ook was ik druk met allerlei andere zaken zoals een huis kopen. Gewoon omdat het kan. Ik was in 2004 en 2005 nog zeer druk op partygebied met respectievelijk 52 en 30 feesten per jaar! In 2004 was ik deels vrijgezel en veel op stap en bovendien nog werkzaam in de Melkweg dus dat betekende veel HQ's, 5 days off, Traffic en natuurlijk altijd wat dagen van Amsterdam Dance Event! In 2006 werd het al wat minder en kwam de stand op 26 feesten. Maar ik herinner me dat jaar als het jaar van de vetste feesten en de meest leuke muziek. In 2005 had ik het briljante idee opgevat om eens een kijkje te nemen in Duitsland en daar ik mijn liefde voor feesten in een ander land en dan met name Duitsland geboren. Het begon met Ruhr in Love. Zelden zo veel lol gehad met de Nederlandse randdebielen daar. In 2006 werden er al meer bezoekjes aan Duitsland gebracht. In een eerder blogje schreef ik al over mijn liefde voor Sven Väth en het Vätheisme zoals vriendin P. dat uitstekend kon verwoorden. Nog steeds als ik liedjes uit die tijd hoor, zie ik mezelf weer staan tussen een uitzinnige menigte op festivals als Ruhr in Love, Love Family Park en mijn eerste Blauersee..

In 2007 zakte het aantal feesten terug naar 23 en een magere 19 feesten in 2008. Maar vooral dit jaar waren er veel andere leuke hoogtepunten die niet in de partylijst terug te vinden zijn.

Maar het is tijd voor een opsomming, een conclusie.. Het schijnt dat iedereen de behoefte heeft om het jaar samen te vatten in hoogtepunten en dieptepunten. En ik ga dat doen voor mijn partylife van 2008. Om zo 2009 met een schone lei te beginnen!

Mijn top 5 van beste feesten in 2008:
1. Blauer See 22 juni in Ratingen Duitsland
Ook hier schreef ik een blogje over, elk jaar opnieuw steek ik iedereen aan met mijn enthousiasme. Elk jaar beloven vele mensen om met mij mee te gaan naar het blauwe meertje, maar elk jaar gaan alleen vriendinnetje Kim en ik trouw naar het leukste feestje van het jaar om ons onder te dompelen in geweldige muziek, rare Duitsers, vies eten, altijd regen om onze vieze voeten nog viezer te maken en vooral dansen tot je niet meer kan. Kim onze date staat alweer wat mij betreft! En ik zie wel wie volgt..

2. Koninginnedag 30 april 2008
Ook dit was een geweldige dag met de trip door de hele stad om te eindigen op Circoloco, mini Ibiza in Amsterdam! Tania Vulcano heeft mijn hart gestolen daar! Lees hier mijn blogje van die avond en de dag zelf.

3. Het unityweekend
Op het unityforum schreef ik: "Ik ben nog elke dag blij dat ik tot deze groep mafkezen behoor" ofterwijl kort samengevat: I LOVE UNITY!

4. Trance Energy 23 februari 2008
Ik hoor jullie al denken, sinds wanneer houdt Marloes van Trance? Ik heb dit feest in de lijst opgenomen omdat ik deze avond de eer had om stage te lopen op de EHBO gerund door Educare. Ik heb de kans gehad om een feest van een hele andere kant te bekijken en ik vond het een zeer gedenkwaardige avond. Ook hier is een blogje van te lezen: Marloes rukt uit.

5. Mijn eigen oud & nieuw feestje!!
Ik had de beste dj ter wereld, DJ Hij Wel!! Ofterwijl mijn lekkere vriendje die de beste tuuntjes draait en ook niet meer stopt. Ik had Bouke die de allerlekkerste oliebollen had gebakken, ik eet er nog steeds van! En just so you know: groene oliebollen zijn ook heerlijk!! Ik had het beste uitzicht ever. Over de hele stad konden we kijken, het was echt geweldig!! Zie hier het filmpje om je een beetje een idee te geven hoe geweldig dit was! En verder alle lieve vrienden en vriendinnen die mijn feestje hebben bezocht, het was ubergezellig!!

En wat goes up, must go down.....nu de top 3 van dieptepunten dit jaar

1. het paddoverbod
Genoeg over gezegd, genoeg over geschreven.

2. Zero tolerance
Ook hier genoeg over gezegd en geschreven. Het persoonlijke dieptepunt was voor mij toch wel Free your mind waar ik met unity was. Ik heb daar geflyerd voor tolerantie.nu en heb met mijn eigen ogen kunnen aanschouwen hoe zo'n politieactie met honden in zijn werk gaat. Je wordt er dieptreurig van..

3. Rockit Open air
Tja het weer speelde hier wel mee. Eerst een uur in de hitte op een gepakt staan om naar binnen te komen om vervolgens rond 18 uur zeiknat geregent te worden, te moeten betalen voor poncho's en maar 1 tent om te schuilen, draagt niet bij aan de feestvreugde. Voor mij was dit wel een dieptepuntje. Het feest is uiteindelijk zelfs voortijdig afgelast zogenaamd vanwege "noodweer".

Datwasut!

Ik ben benieuwd naar jullie hoogte en dieptepunten wat feesten betreft. Ik wens jullie een geweldig feestjaar toe in 2009!!

Tot slot nog wat fotootjes van Oud & Nieuw at tha Penthouse!!

6 reacties:

Anoniem zei

Onze Blauerseedate staat weer. Sven Väth, een heleboel regen, kartoffelsalat, stinkende duitsers, gestoorde nederlands, een ranzig meertje en een geweldige sfeer!

Count me in! :-)

Lebber
Kim

Anoniem zei

ik wil ook heel erg graag mee! koop maar vast een kaartje voor me!
ik WIL MEEeeeeee *Wop*


zoen susan :)

Anoniem zei

het was een gedenkwaardige avond/nacht met O&N...We hebben genoten! XXX Sandra

Anoniem zei

Oooh je feestje met oud & nieuw zag er ook leuk uit!!!

Hoe heet hij nou ook alweer met dat witte pak? *schaam-dat-ik-dat-even-niet-meer-weet*
Anyway, wat ik dus wilde zeggen is: GENIAAL dat pak! hulde!

Ben blij dat ik je in ieder geval weer aan de telefoon had voor een gezellig ouderwetsch onvervalst vaag praatje om het nieuwe jaar in te luiden ;-)

Ik wens ons voor 2009 weer sehr viel gezelligheid, liters wijn en sappige roddels toe. Lof joe long taim.

Loeszie zei

Jeroen Joosen!!! Haha!!

Anoniem zei

Oh ja. Ik zat ff aan 'Joost' te denken. Dus in feite zat ik er niet zo heel ver vanaf ;-)