* »

zondag 7 december 2008

Sinterklaascadeautjesspel

Omdat mijn blog nu eenmaal over drugs en uitgaan gaat, heb ik de laatste tijd nogal moeite om wat mijn verhaaltjes in te passen in deze blog. Ik ga namelijk niet zo veel meer uit. Ik ben een beetje uitgaansmoe. Het idee om mezelf op te leuken met flitsende uitgaanspakjes, het idee om op de fiets te stappen en ergens naar toe te fietsen (door de regen! door de natte sneeuw! door de kou!), het idee om in de rij te staan, het idee om mezelf te vermaken tussen jongeren van 20 met indianenbandjes.... Mijn innerlijke ik schreeuwt heel hard NEE!!

Niet dat ik geen leuke dingen meer doe, integendeel. Het unityweekend was weer hilarisch, over the top, übergezellig, niet te filmen en nog meer van dat soort superlatieven. I LOVE UNITY was dan ook de zeer toepasselijke naam van dit fenomeen. Hier zijn nog wat foto's te zien, klik. Ik kan natuurlijk vertellen over mijn ervaring met een nieuwe drugs..die niet werkte en dat ik tot een projectje werd gebombadeerd in de kleine uurtjes in Someren, maar ach daar had je bij moeten zijn denk ik. Meligheid valt bijna niet uit te leggen. Ook de unity voorlichtingsavond in discotheek de Starlight in het gat Nijkerkerveen was absoluut vermeldingswaardig geweest. Men men wat een volk daar zeg. Zuipen, slikken en hakken dat was zo ongeveer de strekking van die avond. En ik heb al mijn voorlichtingskwaliteiten ingezet, maar of het resultaat heeft gehad? Ook de zondagse lunch met vriendinnetjes was een aanrader, rode wijn, lekkere hapjes en bijkletsen maar!

Eigenlijk kreeg ik vandaag pas inspiratie (zondagochtend half elf) en wil ik jullie wat vertellen over mijn Sinterklaasavond. En dat mag, want het is een feest en feesten valt onder de noemen Uitgaan.

Vrijdagavond heb ik met wat vrienden het Sinterklaascadeautjes spel gedaan. Iedereen koopt 2 cadeautjes van 5 euro en alle cadeautjes worden op een grote hoop gelegd en vervolgens gaat iedereen er in een oldschool kringetje omheen zitten. Als je 6 gooit mag je een pakje open maken tot alle pakjes uitgepakt zijn. En dan begint het eigenlijk. Als je 3 gooit moet iedereen een pakje naar rechts doorgeven. Als je 1 gooit mag je een cadeautje afpakken en zo nog meer regels. Samen bepaal je een eindtijd wanneer het spel afgelopen is. De leukste regel (schuif twee plekken naar links) zorgt ervoor dat iedereen kans maakt op die cadeautjes die zeer geliefd zijn. Goed een lang verhaal maar grote lol. Ik hou niet zo van spelletjes maar dit is echt superleuk. Uiteindelijk heb ik het goed gedaan. De buit is: een zak snoep, een tasje, een puzzelbol en een sjaal. De sjaal heb ik overigens weer geruild, want als het spel afgelopen is, wordt er nog volop geruild.

Ik ben de hele zaterdag bezig geweest met het opruimen van de vele lege flessen, het confetti van de instant party plopper, een verlaten pepernoot, het pakpapier wat her en der verspreid was..Er zijn helaas geen foto's van want hey ik had wel wat beters te doen (azen op cadeautjes!). Zucht, kon het maar vaker Sinterklaas zijn!

4 reacties:

Anoniem zei

Zeg, volgens mij had jij ook nog die kerstbal gescoord toch?

Het was idd een heeerlijk avondje! Oudhollandsche gezelligheid, wub!

Maar wat een KUTspel! ;-) Ik had een hele stapel met alle kadootjes waar ik op had lopen azen. Allerlaatste moment: 2 plekken naar links, AAARGH!

Maar goed, een Piet Paulusma Scheurkalender is ook een ehm... bijzonder kado. Whehe

Volgend jaar weer!

Anoniem zei

Ik heb zin in oud en nieuw.

Loeszie zei

Ja inderdaad, de hertenkerstbal!! Die hangt nu naast bambi aan de muur :-) En iemand had zijn beker laten liggen dus ik heb niets te klagen.

Jij had toch ook de roze karaokeset?????

Anoniem zei

Jaaaa! Het sinterklaas-spel!!! Dat is SUPER! Wij doen het altijd in de zomer tijdens een kampeertripje! Ook heel leuk! :-)
Tot zondag!