* »

zondag 9 maart 2008

Kent iemand trouwens die plaat van.. Part 2

Soms is het lastig uit te leggen hoeveel vette platen je nu weer hebt gehoord op een feestje. Met 'gewone' liedjes kun je nog wel een refreintje gaan zingen of de videoclip uitgebreid gaan uitleggen. Maar in de housewereld is dat al een stuk ingewikkelder, vaak geen videoclips, djsets zijn niet altijd beschikbaar online en sommige platen worden wel al gedraaid, maar zijn nog niet uitgebracht. Ja, ja, wie het snapt mag het zeggen. En dan de platennamen, daar is soms geen touw aan vast te knopen. Met namen als: Snabeln van Hugg & Pepp (één van mijn favorieten!), Isbjörn van Akzidenz Grotesk en Marionette van Mathew Johnson (ook zeer kippenvelwaardig) is het allemaal niet eenvoudig om aan te geven welke plaat jouw favoriet is...

Zo kwam ik op internet de volgende hilarische beschrijvingen tegen. Roept u maar!

"Ben ook nog op zoek naar een andere bliep-bloing-plaat. Werd niet in de ndsm gedraaid, wel in de paradiso (door carola). Je gaat er automatisch heel raar op doen, zit een heel leuk geluidje in. Werd ook door de dj voor Meinhardt @ sms gedraaid... maar goed, dat zal wel helemaaaaal nieeeeeeeeeeemand meer weten"

"Wie kent deze plaat? Hij bevat een sample van een soort menselijk fluiten, met een vrouwelijke vocal die iets zingt (in de trant van) "i'm gonna kill someone tonight" -vrolijk plaatje overigens- Mommy can i go out and kill tonight? I feel, i feel like taking a life.. Please, I wanna seal the kitchen knife and feel, feel like taking a life.."

"En deze: heeeele nare enge plaat met de lyrics: Why won't you Feeeeeed me, Why won't you feeeeel me, Why don't you (sit?) in the corner whilst I lay on the floor and EAT ME! -lijkt wel een sample uit de film the little shop of horrors -"

"Heb wel nog een vraagje, ben ook op zoek naar de titel van een plaat, hoorde m laatst weer ergens op een feestje en bedacht me dat ik m wel in sets had maar niet los. Hij is sowieso ouder dan een jaar, je hoort in die plaat zo een soort talen-cursus. Je hoort een stukje met een paar zinnen Duits die je kan leren en ook Chinees en nog een vage taal. Alles wordt vertaald in het Engels. T is echt een hele dikke plaat. Hij zit in de tresor closing set in deel 3 aan het begin. Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!"

"Wie oh wie gaat mij vertellen welk plaatje uncle Svennie hier op ongeveer 31.15 min in de groep gooit? Echt 100x gehoord deze zomer en wil weten welke het is die ene van tététététété tététété pweppweppwepedeppwep enz"

(Die laatste is overigens het fijne plaatje Baby Kate van Heartthrob )

4 reacties:

Anoniem zei

Hahahaha heerlijk!

Volgens mij is die laatste quote (over Baby Kate) van mij trouwens, ofnie soms? :-D

Een paar kennissen van me hebben ooit op een after 's ochtends allerlei platenzaken opgebeld om te vragen hoe die ene plaat nou toch heet. Hebben ze met z'n allen rond de telefoon zitten 'zingen': tatananata tatatata tatananata tumtumtumtum! tsjop tsjop! tsjop tsjop!

(Uiteindelijk hadden ze iemand aan de lijn die het verlossende antwoord gaf: This is sick van Solid Groove)

Loeszie zei

Oh dat kan best wel zijn, komt allemaal van PF vandaar!! Hhahaaa geweldig verhaal van die kennissen van jou :-)

Anoniem zei

ja ja...goeie!!
ik ken ook nog een nummertje en die gaat als volgt....pong pong pong pong pong pong pong....!
rara welk nummertje is dit
groetjes susan

Anoniem zei

De tweede plaat die je omschrijft is
Miss Kittin - Rippin Kittin

idd echt vrij moeilijk om een houseplaat na te doen
maar sommige puristen weten zelfs wat je bedoelt als je pliedelboingtsstsss neerzet

leuk stukkie