* »

woensdag 2 januari 2008

Coming out

Unityguru Jaap Jamin en ik sparen uitspraken van BN-ers die in de media toegeven dat ze -af en toe- drugs hebben gebruikt.

*Alarm alarm, taboe, taboe!!*

Hier onze selectie:

Angela Groothuizen - Parool 24/08/02
"De laatste twee afleveringen (van Sex met Angela) gingen over jongeren met hiv en jongeren die misbruikt waren. Dat was zó zwaar! Aan het eind van die dag zijn we met het hele team naar de Roxy gegaan en hebben we de hele nacht gedanst, toen nog met z'n allen een pilletje gedropt en besloten: dit kunnen we nooit meer overtreffen. Dus zijn we ermee gestopt".

Sanne Wallis de Vries - Parool 30/11/02
“Xtc heb ik drie keer gebruikt. Het is zo lekker dat ik het niet meer doe.De laatste keer heb ik het genomen met iemand die ik heel leuk vond. Zijn we gaan toepen. Seks vonden we te voorspelbaar. Het kwam in golven. Je voelde het over je rug kruipen. Dan keken we elkaar aan en zeiden we: wat vind ik je leuk, wat hou ik van je. Of ik keek naar mijn kat en riep: hij is helemaal van vacht. Je vindt jezelf ook zo heel oké. Dat vond ik ook zo heerlijk. Dat je zelfkritiek verdwijnt.”

100%Isis in NL020 oktober 2004
Reactie op de vraag of drugs een rol in haar leven speelt:
"Ik ben er een beetje klaar mee. Sowieso was ik al nooit zo'n fan van de verdovende maar eerder van de geestverruimende middelen. Ik houd bijvoorbeeld wel van goede MDMA. Als je je horizon wilt verleggen dan kom je sneller bij de psychedelica uit. GHB en coke vind ik twee van de worst medicine. Het leven is al zo oppervlakkig en wordt onder invloed daarvan helemaal platgeslagen. Al houd ik er nog steeds van om af en toe de bloemetjes buiten te zetten. En dan ben ik best hardcore. Maar de tijden dat ik vier dagen doorging en lijkbleek en gebroken thuiskwam, zijn voorbij. Ik ben best wel lang blowverslaafd geweest. Maar dat soort zaken heb ik tegenwoordig achter me gelaten."

Theo van Gogh, bron onbekend
"Ik kom als bekende Nederlander eerlijk uit voor mijn drugsgebruik. Het is hypocriet om dat te verzwijgen, hoewel het ieders recht en vrijheid is het niet aan de grote klok te hangen. Ik heb ooit een lijst gemaakt met handtekeningen van bekende Nederlanders die openlijk voor hun drugsgebruik uitkwamen. Ik heb mijn hele leven coke gesnoven en blijf het een heerlijke drugs vinden. Ik heb veel te veel gedronken, waardoor ik nu droog sta. Ik heb alles gedaan wat God verboden heeft. In mijn jonge jaren heb ik ooit heroïne gerookt. En heb LSD en speed gebruikt. Ik ben zelf ook hypocriet, want als mijn zoon gaat gebruiken, zal ik het met lede ogen aanzien."


Fatboy Slim in nieuwe revu 6 oktober 2004
Over invloed van XTC op de britse verkiezingen:
"...XTC is het tegenovergestelde van de waarden van Thatcher. Als jonge mensen eenmaal xtc hadden gebruikt veranderde hun visie. Dachten ze: We moeten aardig tegen elkaar doen. Terwijl ze er normaal een egoïstische levenswijze op na hielden. Die invloed had absoluut invloed op het stemgedrag..."

Interviewer: Straks ga je nog heel puberaal beweren dat het goed is als we karrenvrachten xtc naar Irak sturen in plaats van militairen.
Fatboy: "Dat experiment zou ik zeer aanmoedigen. Nee dit is niet ironisch bedoeld. Xtc doet heel mooie dingen met de menselijke geest. Het heeft in Engeland zelfs geleid tot het verdwijnen van voetbalgeweld..."

Jorinde de Mol – Parool 25 maart 2006
“Sinds 21 november 1999 heb ik geen korrel coke meer gesnoven en geen druppel drank meer gedronken. Ik ben helemaal clean.”
Stond je onder behandeling dat die datum zo in je geheugen gegrift is?
"Heb jij het ook meegemaakt? Met behulp van een praatgroep, Narcotics Anonymous, ben ik ervan afgeraakt. Ik aarzel eerlijk gezegd om dit te vertellen, managers hebben het me altijd afgeraden. Ik ben er niet alleen trots op dat het me gelukt is, maar ik ben er ook van overtuigt geraakt dat iedereen op elk moment in zijn leven het besluit kan nemen de koers radicaal om te gooien en opnieuw te beginnen."

Daphne Bunskoek in Spuiten en Slikken
"Ik heb wel 'ns xtc gebruikt"

Birgit Schuurman in VIVA, juni 2006
Twee jaar geleden heb ik voor het eerst een pilletje genomen, samen met mijn vriend. We waren op Lowlands, hij wilde het graag doen bij de Chemical Brothers. Ik dacht altijd bij drugs: slecht, slecht, slecht. Maar sinds kort volg ik meer mijn hart en minder mijn hoofd. En het grappige was, ik snapte die muziek opeens helemaal. ik haatte altijd house-muziek, ik ben meer van gitaren en zang. Bij optredens van The Darkness en The White Stripes dacht ik juist: flikker op met die gitaren en dat zingen."

3 minuten durend filmpje over Femke Halsema in haar studententijd

Paar weken geleden opgenomen waarin ze o.a. verteld dat ze wel eens een jointje opstak en een keer coke heeft geprobeerd. Ze zegt daarover "coke is lekker en gevaarlijk, dat is zo lekker dat je denkt, dat moet ik nooit meer doen."

Bill Hicks: “You never see positive drugs stories on the news, do you? (…) Always that same LSD story, you’ve all seen it. ‘Young man on acid, thought he could fly, jumped out of a building. What a tragedy.’ What a dick, fuck him! He’s an idiot. If he thought he could fly, why didn’t he take off from the ground first? You don’t see ducks lining up to catch elevators to fly south. They fly from the ground, you moron. Quit ruining it for everybody. He’s a moron; he’s dead, good. We lost a moron, fucking celebrate. (…) How about a positive LSD story? Wouldn’t that be news-worthy, just the once? To base your decision on information rather than scare tactics and superstitions and lies? I think it would be news-worthy. ‘Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we’re the imagination of ourselves."

Website met meer drugsconfessions

0 reacties: